Het is je misschien al opgevallen, maar het aanbod podcasts is enorm aan het groeien. Echter zijn ze niet allemaal even kwalitatief. Het is daarom belangrijk om goed te weten waarom je een podcast wil beginnen en vooral hoe je het op een juiste manier aanpakt. Wij geven 5 redenen om een podcast te maken.
Waarom een podcast maken?
1. Het bereik
Een podcast is heel toegankelijk. Je kan op een eenvoudige manier, waar je maar wil, luisteren naar podcasts. Downloaden en afspelen kan wanneer het je uitkomt. De meeste mensen luisteren podcasts tijdens hun dagelijkse autorit van en naar het werk. Kort door de bocht, je kan er echt iedereen van over de hele wereld mee bereiken.
2. Expert status
Met podcasting kan je je uiten als expert in je vakgebied. Het is dus de ideale manier om aan je doelgroep te laten zien dat jij de juiste persoon bent om mee in contact te komen. Wij kunnen je hierbij helpen met onze podcast productie.
3. In contact komen met nieuwe én bestaande connecties
Via de podcast kom je op een laagdrempelige manier in contact met nieuwe en bestaande contacten. Je kan een interactie opbouwen in de afleveringen waardoor je betrokkenheid kan creëeren bij je luisteraars. Je gaat zo een betere relatie kunnen opbouwen met je huidige en toekomstige klanten.
4. Hogere ranking in Google
Zeker niet onbelangrijk is dat je door je podcast makkelijker en sneller gaat gevonden worden in Google. Je gaat dus een hogere ranking krijgen in de zoekresultaten. Zeker als je je podcast deelt op sociale media. Tip: distilleer uit je podcast ook blogartikelen en maak er een video van. Drie vliegen in één klap voor je contentmarketing.
5. Meer omzet
En uiteindelijk zal op lange termijn het maken van podcasts ook je omzet verhogen. Niet alle bij bestaande klanten, maar ook nieuwe klanten zullen zich gaan aanbieden.