“Een webinar is een lezing, workshop, college of soortgelijke presentatie of vorm van kennisoverdracht die plaatsvindt via het internet.” Deze definitie vinden we terug op Wikipedia. Maar waarom een webinar organiseren?
Een webinar kan door de deelnemers gevolgd worden op hun eigen computer, tablet, smartphone, … waarop zij de spreker(s) zien en horen. Gekende tools zijn Zoom, Google Hangouts en Lifesize. Waarvoor dient een webinar nu juist? Het is een ideale oplossing als je een groot aantal deelnemers wil bereiken zonder je te moeten verplaatsen. De deelnemers zien elkaar niet, ze zien enkel de spreker.
Wij kunnen je helpen bij het organiseren van je creatieve webinars!
Wil jij creatieve webinars organiseren? Contacteer onsWaarom zouden we een webinar organiseren als bedrijf?
Wij maakten een opsomming van enkele goede redenen!
1. Je kan iets nieuws introduceren
Uiteraard start je geen webinar zonder reden. Je kan dit bijvoorbeeld doen om een nieuw product te introduceren of nieuwe informatie of kennis te delen. Zorg er zeker voor dat er experten aansluiten zodat zij de vragen van je deelnemers kunnen beantwoorden.
2. Je kan iedereen en overal bereiken
Een webinar kan je gewoon van thuis uit of vanop je werkplaats organiseren. Deelnemers hoeven zich niet te verplaatsen en kunnen gewoon meevolgen vanachter hun laptop, tablet, … Op die manier bespaar je meteen ook reiskosten. Daarnaast is het ook mogelijk om de webinar op te nemen zodat mensen hem op een later tijdstip nog kunnen volgen.
3. Je geeft je bedrijf een gezicht
Door een webinar te organiseren, kunnen mensen een gezicht achter het bedrijf zien. Dit is natuurlijk altijd interessant om nieuwe klanten aan te trekken én je huidige klanten te behouden.
4. Thought leadership
Je laat tijdens een webinar zien dat je veel kennis hebt over een bepaald onderwerp. Mensen gaan je hierdoor als betrouwbaar zien in je vakgebied en dit is ook weer positief om nieuwe klanten aan te trekken.
5. Q&A
Er is tijdens een webinar ruimte voor vragen. Mensen kunnen op het moment zelf vragen stellen.
6. Zowel kleine als grote groepen
Of je nu een webinar wil organiseren voor 5 of voor 500 deelnemers, aangezien je niet met een fysiek evenement zit, zijn er nooit lege stoelen en er is altijd genoeg plek!
7. Je bereidt je klantenbestand en netwerk uit
Wanneer mensen zich inschrijven voor je webinar, moeten ze hun gegevens achterlaten. Zorg ervoor dat je niet té veel gegevens vraagt, want dit kan de drempel verhogen. Als je aan je contactformulier een GDPR-proof ….. kan je de deelnemers later nog de opname sturen of bijvoorbeeld een whitepaper over hetzelfde onderwerp.
Wij kunnen je helpen bij het organiseren van je creatieve webinars!
Wil jij creatieve webinars organiseren? Contacteer ons